😎در پرسش کلاس بندی ها چگونه انجام می شود 😎

سلام🙋

امیدواریم در این روزهای گرم تابستان، خوب و خنک باشید.

ما این روزها سخت مشغول کلاس‌بندی بچه‌ها هستیم و فکر کردیم خوب است شما را هم در این مسیر با خودمان همراه کنیم، تا بدانید ما دقیقاً چه می‌کنیم.

🖌ثبت‌نام‌ها که تمام می‌شود، مدیران هر مجموعه، لیست کل بچه‌های یک پایه را یک‌جا قرار می‌دهند و خصوصیات رفتاری، درسی، عادت‌ها، گروه دوستان و … را جلوی اسم هر کدام می‌نویسند.

🖌 لیست آماده شده برای معلمین ارسال می‌شود، معلمین سال گذشته از اول تا هر پایه‌ای که امروز هستند، به توصیف‌ها اضافه می‌کنند و به صورت ویژه و با دلیل پیشنهاد می‌دهند که کدام بچه‌ها با هم باشند یا جدا شوند و بر این اساس دو لیست کلاسی از هر پایه درست می‌شود. (در مورد بچه‌های جدید از مربیان مهد، معلم‌های تابستان و مصاحبه‌ها استفاده می‌شود.)

🖌لیست‌ها به مدیر برمی‌گردد، مدیر تقسیم‌بندی‌ها را بررسی می‌کند ولی این بار ویژگی‌های معلم هر کلاس را هم در نظر می‌گیرد تا بررسی کند روحیات هر معلم با کدام دانش‌آموزان و کدام والدین همخوانی بیشتری دارد.

🖌لیست اصلاح شده توسط مدیر، برای معاونین، ناظرین آموزشی و رابطین کلاسی ارسال می‌شود. آن‌ها به بررسی می‌پردازند تغییرات پیشنهادی خود را با دلیل می‌نویسند و مجدد تحویل مدیر می‌دهند.

🖌مدیر مجدد جمع‌بندی می‌کند و بعد از ارزیابی تقسیم‌بندی‌ها و دلایل، لیست جدید درست می‌کند و برای معلم‌های سال گذشته ارسال می‌کند. (تا اینجای مسیر ممکن است چندین بار تکرار شود تا به یک توافق برسیم)

🖌بعد از تایید معلم‌های سال گذشته، لیست برای معلم‌های سال بعد ارسال می‌شود، آن‌ها در رابطه با بچه‌ها تحقیق مختصری می‌کنند و  به برنامه‌ریزی می‌پردازند، در این میان ممکن است به پیشنهاد معلم جدید، جابه‌جایی یک دانش‌آموز مجدد مورد بررسی قرار گیرد و همه‌ی مراحل قبل دوباره برایش تکرار شود.

چالش‌ها و سوالات شما در این رابطه👇

❓بارها برایم پیش آمده که فرزندم از دوستانش جدا شده است، آیا این موضوع فقط به دلیل حدف چالش‌های کلاسی است؟
✏️نه به هیچ عنوان. خیلی از اوقات دوستی‌های بچه‌ها مانع از ارتباط آن‌ها با سایرین می‌شود و روابط اجتماعی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ما در کلاس‌بندی‌ها به یادگیری مهارت‌های اجتماعی و ایجاد چالش‌های تربیتی برای بچه‌ها عمیقاً باور داریم.

❓فرزندم گاهی از کلاس‌بندی راضی نیست و  از من گلایه می‌کند،چه کنم؟
✏️در درجه‌ی اول از او بخواهید خودش مشکلش را با ما مطرح کند، اما شما هم حتماً ضمن همدلی به او بگویید که قرار نیست همیشه همه چیز آن‌طور که ما می‌خواهیم پیش برود، به او اطمینان دهید برای پیدا کردن راه‌هایی که دوستی‌هایش بعد از جدایی کلاس، ماندگار بماند، همراهی‌اش خواهید کرد.

❓دلم میخواهد فرزندم در کلاس معلم با سابقه‌تر یا جدی‌تر یا مهربان‌تر یا …. باشد. کجا بگویم؟
✏️ما همه، بهترین را برای فرزند خودمان می‌خواهیم. طبیعی است. اما بدانید معلم‌های مدرسه همه آموزش دیده‌اند و ما همگی مرتب برای هماهنگی و پیشرفت کارها تحت آموزش هستیم. کار ما، در اصول و سیاست‌های بنیادین مجموعه یکسان خواهد بود و اگر خطایی هم در هر سِمَتی رخ دهد، اسمش خطاست و قابلیت اصلاح و ترمیم دارد، اما قطعاً معلمین به لحاظ شخصیت و روحیه تفاوت‌هایی با هم دارند که اجتناب ناپذیر است. فرصت رویارویی با این تفاوت‌ها را از بچه‌ها نگیرید، همیشه همه چیز تحت کنترل ما نیست و بچه‌ها باید یاد بگیرند اگر معلم یا هر کس دیگری خطایی کرد پیگیری کنند و اگر بدون این که خطایی رخ بدهد، معلم مطلوبشان نبود، سازگاری داشته باشند و آدم‌ها را با تفاوت‌هایشان بپذیرند و برای ارتباط سالم تلاش کنند.

❓تمام توضیحات به این معناست که ما حق نداریم برای کلاس‌بندی اعتراض کنیم؟
✏️شما همیشه حق دارید بگویید و بپرسید، ممکن است گاهی صحبت شما، شناخت بهتری از فرزندتان به ما بدهد. ما  شما را هم در تیم خودمان می‌بینیم. همه‌ی توضیحات به این دلیل است که بدانید ما فکر شده و آگاهانه این تقسیم‌بندی‌ها را انجام می‌دهیم تا هم خیالتان راحت باشد و هم در این تصمیمات همراهمان باشید.

🌱امسال قصد داریم بیشتر از آنچه انجام می‌دهیم و دلایلش با هم حرف بزنیم. اگر حرف‌هایمان را کامل بخوانید و بیشتر با ما حرف بزنید، همراهی شیرین‌تری در تربیت فرزندانمان خواهیم داشت.😊